Olipa Kerran Marsissa
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Siirry alas
DeadRat21
DeadRat21
Jäsen
Posts : 117
Join date : 03.01.2019
Age : 29
Location : LV-426
https://www.youtube.com/nitaZera

Awans Shepard Empty Awans Shepard

10/3/2019, 20:15
Ambrożyn poika ja Elyzin isoisä. Awansilla on kasvoillaan musta silmämaski ja päänsä päällä musta baskerimyssy, joka on kuin liimattu hänen päähänsä. Miehen tunnistaa tämän keltaisista silmistä, viininpunaisista hiuksista, veijarimaisesta virneestä ja hurjapäisyydestä. Awans on Madame Tamelan ykköstoimija, joka saa yleensä vastata erittäin vaativien operaatioiden suorittamisesta. Tehtäviin kuuluu yleensä mm. arvotavaroiden varastaminen, arkaluontoisten tietojen hankkiminen ja sabotaasi, yleensä hiiviskellen. Muista Icaruksen jäsenistä poiketen Awans ei turvaudu väkivaltaan kuin äärimmäisen pakon edessä ja hän pyrkii suorittamaan operaationsa niin pienellä huomiolla ja verenvuodatuksella kuin mahdollista. Miestä voisi tämän takia kuvailla jopa herrasmiesvarkaaksi.

Luonteeltaan Awans on erittäin uhkarohkea, itsevarma ja utelias. Hän on ruumiinrakenteeltaan atleettinen ja hän on myös melkoinen akrobaatti: oli kyseessä sitten lipputanko, pilvenpiirtäjä tai vuori, hän kykenee kiipeilemään ja liikkumaan lähes tulkoon missä vain. Näiden lisäksi hän on melkoinen pakomestari Houdinin tapaan, mitkään käsiraudat tai kahleet eivät pidä häntä pitkään paikoillaan. Awansin ainoa huomattava heikkous on se, ettei hän siedä kovaa meteliä ja jos hän joutuu olemaan sellaisessa paikassa pitkään, hän voi hermostua ja menettää tajuntansa.

Awansin tärkeimmät henkilöt ovat vyötäröstä alaspäin halvaantunut, pyörätuolissa oleva sarkastinen tietokonevelho Michael ja ujo voimamies Gary, joita ilman hän ei aloita yhtäkään tehtävää. Awans on myös rakastunut Anastasia Rulchenkoon, venäläiseen naisagenttiin, jonka hän on pelastanut pari kertaa kuolemalta ja auttanutkin jopa (tosin anonyymisti) muutamaan otteeseen. Kaksikolla on klassinen viha/rakkaus -suhde. Miehellä on usein tapana leikkimielisesti kiusoitella Anastasiaa, mistä nainen ei ole otettu ja useimmiten miehen on terveytensä tähden pingottava pakoon naisen raivolta. Toisin kuin luulisi, tämä on ainoastaan lisännyt Awansin mielenkiintoa ja ihastusta naista kohtaan. Jos Awansin olisi valittava rikkauksien tai naisen hengen väliltä, hän aina valitsisi Anastasian, sillä vaikka hän onkin kriminaali, hänen maailmansa tuntuisi paljon tyhjemmältä ilman naista.
HöpöHamsu
HöpöHamsu
Jäsen
Posts : 333
Join date : 02.03.2019
Age : 24
Location : Etelä-suomi

Awans Shepard Empty Vs: Awans Shepard

10/3/2019, 23:09
Sulla on paljon jänniä hahmoja. Kuuluko nää sun hahmot prätkisten maailmaan vai ihan omaansa? Smile

Ja mun on ihan pakko kysyä tiedätkö/tykkäätkö Sly Cooper pelisarjasta? Very Happy Ihan vaan sen tähden ku tää Awans kuullostaa ihan Slylta ja sen kaveritki sopis Cooperin koplan muihin jäseniin Bentleyyn ja Murrayyn. Smile
DeadRat21
DeadRat21
Jäsen
Posts : 117
Join date : 03.01.2019
Age : 29
Location : LV-426
https://www.youtube.com/nitaZera

Awans Shepard Empty Vs: Awans Shepard

11/3/2019, 19:51
Kiitos. Ja laitan lisää tänne tässä lähiaikoina.

Miten sen nyt oikein kertoisi... 2011 keväällä, pääsiäisen aikaan itselleni tuli sellainen kyltymätön jano kirjoittaa crossover Prätkähiiristä ja Mass Effectistä. Mass Effect on kanadalaisen roolipelejä tekevän BioWaren sci-fi-toiminta-roolipeli-sarja, jonka kolme ensimmäistä peliä kertovat komentaja Shepardin ja tämän tovereitten taistelusta mystisiä Reapereita ja näiden kätyreitä vastaan. Reaperit ovat valtavia koneita, jotka jokaisen 50 000. vuoden välein tuhoavat kaiken kehittyneen elämän galaksista. Crossoveria varten sitten loin oman Fem!Shepini, poikatyttömäisen Elyzin, Santun teinivuosien ystävän ja Moton ihastuksen (ja tulevan vaimon) ja siitä sitten lähti lumipallo pyörimään. Itse asiassa suhteeni sarjaan alkoi jo 2007 loppuvuonna, kun huomasin eräässä lukemassani pelilehdessä ensimmäistä Mass Effect -peliä koskevan ennakkoartikkelin. En ole roolipelien ystävä, mutta jo silloin kiinnostuin kovasti kyseisestä pelistä ja vannoin jonakin päivänä hommaavani sen. Sen jälkeen on tullut pelattua kaikki neljä pääpeliä (ykkönen, kakkonen, kolmonen + Andromeda) läpi ainakin muutamaan otteeseen. Smile

Tässä viime vuoden puolella aloin miettimään, että vaikka vuosien varrella olen panostanut Elyziin ja tämän persoonaan, minä raukkaparka en ole käsitellyt tämän sukua ja hänen esi-isiään ollenkaan, niin voisihan niistäkin kertoa ja niin "syntyivät" Adela (arkeologi), Andrej (nyrkkeilijä), Ambroży (Formula 1 -kuski) ja Awans (herrasmiesvaras). Nämä omat hahmoni kuuluvat omaan ns. Mass Effect/Prätkähiiret -universumiin, mutta heidän omat tarinansa eivät varsinaisesti linkity/liity(?) nykypäivän päätarinaan (eli Elyzin ja kumppanien seikkailuihin) mitenkään, joten itse lasken nämä Elyzin esi-isistä kertovat tarinat originaaleiksi.

Ja kyllä, tiedän Sly Cooperin ja allekirjoittanut vieläpä on pelannut (myös tämänkin) sarjan kaikki pelit läpi. Ja joo, aika paljon kyseisestä pelisarjasta on tullut otettua vaikutteita Awansin omaan tarinaan: itsevarma ja virnuileva varas, lain eri puolilla olevat rakastavaiset, pyörätuolissa oleva halvaantunut nörtti, ujo voimamies...  Icarus -rikollisjärjestö, Tamela ja McRixin kaksoset ovat oman mielikuvitukseni tuotetta. Awans ja Sly... siinä vasta olisikin kunnon konnaduo, saisivat kaikki pelätä arvotavaroittensa puolesta Laughing . Tosin olen kaavaillut, ettei Awansin oma tarina tule olemaan Sly -pelien tapaan semmoista kevytmielistä, lapsille tarkoitettua tavaraa, vaan sellainen tosi synkkäsävyinen, brutaali ja aikuinen (toisin sanoen K18 -tason matskua).
HöpöHamsu
HöpöHamsu
Jäsen
Posts : 333
Join date : 02.03.2019
Age : 24
Location : Etelä-suomi

Awans Shepard Empty Vs: Awans Shepard

12/3/2019, 18:47
Wau, kuullostaa tosi mielenkiintoselta toi Mass effect. Ehkäpä joskus etsin sen käsiini ja kokeilen Smile

Hahmojen taustat (ja niihin liittyvät henkilöt) on, musta ainakin, ollut aina hauskaa mitetittävää. Miten ja miksi joku on muokkautunut sellaiseksi kuin on, on kiinnostavaa ajateltavaa. Meihin kaikkiin kun vaikuttaa niin monet asiat. Omat hahmotkin tulee jotenkin syvällisemmiksi, kun niille antaa sukulaisia/vanhoja ystäviä/taustaa ylipäätään. Wink

Niin mä vähän aattelinki, että ompas tutun kuuloinen heppu. Very Happy Sly trilogia on edelleen yksi lemppari-nostalgia-peleistä. Nelosenkin ostin, silloin kun se tuli, mutta se oli jotenki pettymys. Mad Joko siksi, että olin itse vanhempi tai sitten juuri siksi, että se oli sellaista lapsellista hömppää. Laughing
Ehkä tosiaan on meidän kaikkien omaisuuksien kannalta ihan hyvä, että Sly ja Awans seikkailevat eri ulottuvuuksisa Laughing

Luin sen sun tarinan hiiriä pivossa, paholainen oksalla (olikos toi se nimi?) ja siitä tulikin vähän semmonen fiilis, että sä tykkäät kirjoittaa tollaisia synkempiä tarinoita (Olenko oikeassa?). Smile
DeadRat21
DeadRat21
Jäsen
Posts : 117
Join date : 03.01.2019
Age : 29
Location : LV-426
https://www.youtube.com/nitaZera

Awans Shepard Empty Vs: Awans Shepard

12/3/2019, 20:46
Joo, se on juurikin näin, että tykkään itse kirjoittaa sellaista synkempää, aikuisille tarkoitettua materiaalia, yleensä sellaista K15 -tason settiä. Yleensä tarinoitteni keskiössä on juuri hahmojen väliset suhteet ja heidän tunteittensa kuvailu. Kielenkäyttö voi olla karkeaa, huumori mustaa, luita voi mennä poikki ja vertakin voi lentää (tosin ei samalla tavalla kuin vaikkapa Saw -elokuvissa, sellainen överiksi vedetty sadistinen ultra-väkivalta ei minua juuri oikein kiinnosta).

Hiiriä pivossa, paholainen oksalla on siitä kyllä mielenkiintoinen tarina, sillä tarina asettaa Prätkähiiret sellaista olentoa vastaan, joka voi saada jopa heidätkin ihan aidosti pelkäämään tai ainakin pysymään varpaillaan. Ja (jos muistini ei petä) sarjassahan ei näytetä yhtäkään sellaista kohtausta, jossa jätkät olisivat aivan aidosti peloissaan. Alien/Xenomorffi on muutenkin tuottanut minulle painajaisia monen vuoden ajan ja se on oma henkilökohtainen suosikki-hirviöni, ei ainoastaan sen karmivan ulkomuodon takia vaan myös siksi, että se on niin pirullisen ovela ja säälimätön peto. Machot marsilaiset motoristihiiret vastaan säälimätön avaruusmörkö... niin hullu idea, että miksei se voisi jopa toimiakin? Cool
Sponsored content

Awans Shepard Empty Vs: Awans Shepard

Takaisin alkuun
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa