Olipa Kerran Marsissa
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Siirry alas
Hiniha
Hiniha
Ylläpitäjä
Posts : 181
Join date : 02.01.2019
Location : Planeetta Maa

Prätkähiirimuistosi Empty Prätkähiirimuistosi

31/1/2019, 21:52
Mietin pitkään otsikkoa tälle keskustelulle ja päädyin sit muistoihin.
Onko teillä mitään enemmän tai vähemmän hienoja muistoja prätkähiiristä?
Kaikkia muistoja ei tarvitse kerralla oksentaa et ripotellenki saa kertoa mitä mieleen tulee.

Itsellä tuli tässä mieleen se, että koska Prätkähiiret olivat osa elämääni hyvin pienenä niin ne olisivat varmaan unohtuneetkin, ellei minulla olisi ollut muutamaa action figuiria ;D
(Toinen prätkähiiristä muistuttava asia on se, että kun pienenä näin moottoripyöräilijöitä niin kutsuin heitä prätkähiiriksi ja äitini jatkaa tätä tapaa edelleen :'D Never forget.)

Mut figureista halusin jakaa senkin, että mulla oli Sports Bros Vinski, Freedom Figters Moto ja Turbo sekä Astro Bros Turbo. Koska mulla oli kaksi Turboa nii leikin että toinen heistä oli klooni, koska Turboja ei voinut olla kuin yksi oikea.
Ja leikeissäni puin jätkille usein Barbien vaatteita päälle, koska joskus vain pitää mennä undercover hommiin.
Pahgiz
Pahgiz
Ylläpitäjä
Posts : 325
Join date : 01.01.2019
Age : 32
Location : Etelä-Pohjanmaa

Prätkähiirimuistosi Empty Vs: Prätkähiirimuistosi

1/2/2019, 14:11
;D Ihana topic!!

Meilläkin aina ja edelleen kutsutaan motoristeja usein prätkähiiriksi!!! Very Happy Pienenä kun oltiin karavaanaamassa niin joskus meidän vaunun lähellä oli motoristi porukka teltoillaan ja muistan hämärästi että ollaan oltu heitäkin kiusaamassa läsnäolollamme veljen kanssa ja kutsuttiin heitä prätkähiiriksi XDD

Ja mua pari vuotta nuoremman serkkutytön kanssa harrastimme myös hiirten pukemista :'D koska ei ollut kuin yksi santtu ja haluttiin naishahmoja niin sehän kävi kätevästi kun teippailtiin talouspaperimekkoja näille hiirille XD

Yks vähän eriävä muisto on tämmönen tosi kiva XD meillä on nuo meidän serkkutytöt joista sit tää mua vuotta nuorempi serkkuni oli tosiaa ihan hulluna Vinskiin ja hän oli aina se jolla vinski ukkeli oli tai sit kun leikittiin itsellämme niin hän oli vinski "tietenkin" XD ja kesällä sit ku mekin uidessa leikittiin myös näitä niin koska hän oli vinski eli poika niin eihän hän voinut pitää bikiniensä yläosaa XDDDD näitä meidän uimapäiviä/iltoja on videoitu ja ihan liian monta kertaa on päädytty videolle noin... XDD Sit yks et meillähän piti olla aina se pahis, mut jännästi kukaa ei halunnu leikkiä pahiksella. Niin mun toi veli (ainoa poika tos sakis niin häntä palloteltiin aika paljon) aina pakotettiin siihen rooliin xD joskus hän sit kyllästy et miks aina hän niin me keksittiin "pahuus seerumi" (=vihreä mehukatti) eli hän sai leikkiä hyviksellä, mut joka vaan muuttuis pahaksi XDDD Ja taas hän oli elämäänsä tyytyväinen ja meillä oli pahis.
avatar
Bikerbabe
Jäsen
Posts : 1533
Join date : 02.01.2019
Age : 30

Prätkähiirimuistosi Empty Vs: Prätkähiirimuistosi

3/2/2019, 10:25
Mun yks prätkismuisto on sellainen vähän ikävämpi koska siit tuli vähän epävarmuuksia fillarin suhteen:D . Mä olin jonkin aikaa seurannu uupempia prätkiksiä telkkarista koska ne oli aloittanu uudestaan pyörimisen sinä keväänä. Me oltiin lähdetty äidin ja veljen kanssa pyöräretkelle ja mun oli ihan pakko huristaa alamäet ilman jarrutusta koska mä kuvittelin fillarin olevan prätkä. No kuitenkin kun me oltiin tulossa takaisin päin mä huristelin jo edempänä muista ja tulin mäen päälle ja päätin sitten huristaa mäen alas samaa vauhtia. Muistin väärin kääntymisen kohdan ja koska siinä kohdassa asfaltti muuttuu soratieksi kurvissa fillari karkasi hallinnasta ja lensin ojaan. Jouduin odottamaan siinä jonkin aikaa koska en uskaltanut liikkua ja pelkäsin että jokin paikka oli rikki. Äitini äidiltä oli nimittäin aikanaan mennyt solisluu pyörällä kaatuessa. Onneksi mitään ei mennyt rikki paitsi nyt ehkä luottamus omaan itseensä pyörän selässä.
Minde
Minde
Jäsen
Posts : 100
Join date : 02.01.2019
Age : 36
Location : Pirkanmaa

Prätkähiirimuistosi Empty Vs: Prätkähiirimuistosi

4/2/2019, 17:45
Mä muistan, kun jo aikuisiällä kuuntelin Radio Novaa ja yhtenä kesänä olivat äänittäneet uusia välispiikkejä ennen kuin juontajat jatkoivat höpötystään. Äänityksistä vastaava tyyppi oli vissiin ottanut poikansa mukaan ja lopputuloksissa yksi lause oli: "Ny mä sen sanon.. VIHREÄ RÄTKÄHIIIIRRRI!" xD

Itse olin jo koululainen, kun prätkiksiä tuli telkusta, olikohan se päivä keskiviikko, kun niitä tuli iltapäivisin.. Oli pojat kova kiire polkea pyörällä se 1½ kilsan matka, että ehti edes intron näkemään xD
Zakkusy
Zakkusy
Jäsen
Posts : 18
Join date : 01.02.2019
Age : 33

Prätkähiirimuistosi Empty Vs: Prätkähiirimuistosi

6/2/2019, 12:58
Hieno topic idea! :3

Parhaiten muistan yhden lapsuuden Prätkismuiston ja se oli kun veljesten kesken leikittiin jokainen yhtä hiiristä (Mä olin Turbo, pitkähkö pikkuveljeni Moto, nuorin meistä Vinski). Oltiin jokainen kovia pyöräilijöitä vielä sillon joten ravattiin edestakaisin alueen teitä pyörillä kilpaa, huudellen millon mitäkin Prätkisquoteja ja räpläillen pyöriä niinkun niissä olisi paljon eri nappeja kuten Hiirien pyörissä on Very Happy

Täytyneen tähän mainita, että yhä salaisesti sisällä olen se Turbo ja iso hahmon fani kaiken päälle! :3 Heh, jotkin asiat ei koskaan muutu.

Edit: Unohdin sanoa, että olin lapsena myös iso Full Throttle fani, jos tiedätte kyseisen seikkailupelin LucasArtsilta Very Happy Prätkäjengit kulttuurina ja fiktion tyylinä on ollut aina lähellä sydäntä ja harmittaa, että se on sellainen mitä ei kovin usein fiktiossa näe. Varmaan yksi syy miksi into Prätkiksiin palaa niin voimakkaasti yhä!
Pahgiz
Pahgiz
Ylläpitäjä
Posts : 325
Join date : 01.01.2019
Age : 32
Location : Etelä-Pohjanmaa

Prätkähiirimuistosi Empty Vs: Prätkähiirimuistosi

6/2/2019, 14:11
Very Happy Miten ihanaa että koko veljeslaumalla omat roolinsa! Ja meillä oli kans pyörät tosi kovasti prätkinä XD Ajettii taloa ympäri ja kauhee huuto.... Veljeni lelupyssyt kovasti käytössä myös XD Leikkimökki oli meillä enemmänkin vankilaroolissa XD

Sit yks juttu mitä aina välillä muistelee huvittuneena oli, että kun keksin pienenä tämän että miks ihmeessä rajoittaa olemassa oleviin hahmoihin, vaan keksin ite! XD Nii sit niitä hahmoja alko tulemaan niin liukuhihnalta, että tää serkkutyttöni joka vinskiä aina leikki alko sanomaan jo et ei vinski voi muistaa kaikkien näiden neitokaisten nimiä XDDDDDD
Ja lopputulema on kuitenki et en muista tuolta ajalta kuin kolme hahmoa XDD Pitäs melkee piirtää heidät joskus uudelleen...
avatar
Bikerbabe
Jäsen
Posts : 1533
Join date : 02.01.2019
Age : 30

Prätkähiirimuistosi Empty Vs: Prätkähiirimuistosi

7/2/2019, 09:07
Mun yks toinen muisto on sellainen et miten mä itse asiassa tutustuin Prätkähiiriin. Kun mä olin ekalla me asuttiin kerrostalossa ja meidän alakerran naapurissa asui mua nuorempi poika me leikittiin aika paljon yhdessä. Sil oli Prätksivideoita joita sit tuli katsottua aika tavalla. Kerrostaloa suunnilleen vastapäätä oli leikkikenttä ja sen takana viel toinen mut sinne piti mennä alikulkusiltaa pitkin kun välissä meni junarata. Siel sit leikittiin aika ankaratsi Prätkähiiriä. Tää mun kaveri oli yleensä Turbo ja mä olin joko Moto tai Vinski. Pikkuveikka olis ollu ihan varteen otettava vaihtoehto mut kun se ei silloin pysynyt vielä edes kunnolla omilla jaloillaan. Broidi on mua viis vuotta nuorempi ja kuka jaksaa odotella Vinskiä joka joko konttaa tai taapertaa kahden muun sankarin perässä?
KariLapio
KariLapio
Jäsen
Posts : 38
Join date : 04.01.2019
https://www.youtube.com/channel/UCYPxsAXlgYl8z4GQJnG1ATA

Prätkähiirimuistosi Empty Vs: Prätkähiirimuistosi

1/3/2019, 16:57
koulun jälkeen koitettiin ehtiä katsoon prätkähiiriä, ja sitten leikittiin niitä!
Sponsored content

Prätkähiirimuistosi Empty Vs: Prätkähiirimuistosi

Takaisin alkuun
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa